Haberler

Haberler->Video Oyunları->NYCC '08: Demir Adam & Hulk Video Oyunu   
NYCC '08: Demir Adam & Hulk Video Oyunu

Marvel Comics daha çok doğu yakasının çizgi roman devi olarak bilinir ancak bu çok yakında Marvel’ın batı yakası bölümünün gelişmesiyle değişecek gibi.

Marvel’ın batı yakası bölümü öncelikle üç alandan sorumludur: filmler, animasyonlar ve video oyunları. Eğer bu haftasonu New York çizgi roman fuarında Iron-Man ve Hulk video oyunu panelinde söylenenler gerçekleşecekse, Marvel’ın batı bölümünün doğusundaki kardeşi kadar büyük olacağı doğru gibi gözüküyor.

Paneli Marvel Studios Interactive Başkan Yardımcısı Justin Lambrosdios yönetti ve katılımcılar aşağıdaki gibiydi.

Jeffrey Tseng: Sega’nın yeni stüdyosu Secret Level’ın oyun direktörü.

Mike McHale: Sega-Amerika’da uzman yapımcı

BJ Enriquez: Sega-Amerika’da yapımcı

Lambros önce kendisi ve Enriquez’in eski arkadaş olduklarını belirterek söze başladı ve Marvel Studios ile Sega arasındaki bağlantının bu ilişkiyle şekillendiğini belirtti.

“Bunlar film oyunları, bu yüzden bütçeleri sıradan bir oyundan daha fazla” diyen Lambros, aceleye getirmediklerini de ekledi. Lambros paneli daha önce çıkacak olan Iron-Man oyununu konuşarak devam ettirdi.

Yerini Jeffrey Tseng’e bırakmadan önce izleyicilere Iron-Man oyununun geliştiricilerinin küçük bir şovu izletildi. Secret Level yeni nesil olarak görülen X-Box 360 ve PS3 için oyunu yaparken A2M ise Nintendo Wii, PS2, PC, PSP ve Nintendo DS için çalıştı. Yeni nesil konsolların diğerlerine göre yeteneklerinin çok fazla olduğu kuşkusuz.

Tseng sahneye çıkınca film tabanlı oyun dizaynının ardındaki düşünce dinamiklerini açıkladı. “Iron-Man’in sayısız özelliklerini düşününce hem keyifli hem zorlayıcı bir iş, ayrıca filmin dişli yapısını oyuna da yansıtmalıydık. Son olarak filmin yanında çizgi roman fanlarını da düşünmeliydik, böylece oyunda filmi takip etmesinin yanısıra karakterin zengin tarihçesini yansıtan ek görevler de var.” Bunların arasında zengin zırh, aygıt ve silah çeşitliliği var. Secret Level oyunu yeni nesil konsollar için geliştirdiğinden oyun da bu alanı sınırsızca kullanıyor.



Yeni nesil konsol oyuncular için oyundan biraz bahsedelim: görev bazlı bir oyun olacak ama amaçsızca her yere uçabilirsiniz. Önce şunu, sonra bunu yapacaksınız gibi bir devamlılığı yok, ancak tabi ki belli başlı şeyleri yapmazsanız çok geniş bir hikayesi olan oyunda ilerleme kaydedemezsiniz. Görevleri nasıl yapacağınız tamamen sizin seçiminiz. Her görevden sonra oyunu kaydedebiliyorsunuz.

Ara animasyonlarda film aktörlerinin oyuna damgasını vurduğunu göreceksiniz. Oyuncular ara animasyonlarda Tony Stark’ı yönetemeyecek ancak bunlarda olan durumlara göre görevlere yönlendirileceksiniz.

Diğer konsol oyuncuları oyun içinde yaptıkları hareketlere daha çok bağlı olacaklar, geleneksel bir oyun konsolunda olacağı gibi. Kurallar özellikle iç mekanlarda biraz daha sıkı ama gene de yeni nesil konsol sahiplerinden çok da aşağı kalmayacaklar.

Lambros, Iron Man bölümünü kapattığında sıradaki konu The Incredible Hulk idi.

Lambros yerini Hulk oyunu üretim ekibinin başı Enriquez’e bıraktı. Tekrar izleyicilere oyun geliştiricilerinin ayrıldığı, Edge of Reality’nin X-Box 360, PS3, Wii, PS2 and the PC ve Amaze’in DS için çalıştığı vurgulandı.

Oyunun tanıtımını izleyenlerin tahmin ettiği gibi , yeni oyun çok sevilen Hulk: Ultimate Destruction’a yakın ve aynı zamanda yakında vizyona girecek filmine bağlanıyor. Lambros film paneline kaç kişini gittiğini sorduğunda salonda büyük bir alkış kopuyor.

Enriquez oyunu şöyle açıkladı: “New York şehrinde açık bir alanda Hulk’u oynuyorsunuz. Oyun tamamen interaktif. Parçalayabilir, tırmanıp zıplayabilir, Hulk’un yapabildiği her şeyi yapabilirsiniz.” Tekrardan Hulk’un engin karakter tarihçesinin oyunda büyük bir alan kapladığı ve oyuncuların istediği an film senaryosunu takip etmek zorunda kalmadan kafalarına göre takılabileceği vurgulandı.

Sonru soru-cevap kısmı başladı.


“Hulk oyununda filmde rol alan tüm oyuncular yer alacak mı?”

Ana oyuncuların yer alacağı belirtildikten sonra Enriquez “Zırhlı bir Avenger üyesi” nin de oyunda görüneceğini söyleyince alkış aldı.

Sıradaki soru iki oyun için de ortaktı. “Film ve çizgi roman için ayrı ayrı görevlerden bahsettiniz, bunların ağırlıklandırılması nasıl yapıldı?”

Tseng, Iron Man oyununun tam anlamıyla olmasa da görev bazlı bir oyun olduğunu belirtti. Diyaloglar görevler için bile çok fazla ve Jarvis oyunda önemli bir yer kaplıyor. “Jarvis Tony ile sizin iletişim aracınız olacak”

Sonra Hulk oyunu için geleceğini tahmin edilen soru geldi: “PSP versiyonu yok mu?”

Enriquez oyunu filmle aynı zamana denk getirme çalışmalarının oluşturduğu zaman baskısının şimdilik PSP versiyonunu yapmayı engellediğini, ancak üzerinde çalışıldığını belirtti. “Alelacele çıkıp b.ktan bir oyun olmasını istemezsiniz değil mi?” diye sorduğunda herkes onayladı.

Sıradaki soru Hulk oyununun kayıt noktalarıyla ilgiliydi.

“Tabi ki sırf kaydetme noktası aramak için yemeğinizin soğumasını filan istemiyoruz, bu yüzden oyunun pek çok yerinde kayıt noktası var. Yani Hulk ile toplu yıkım yaparken kalbinizi ferah tutabilirsiniz.” Iron Man’e gelince Tseng oyunun biraz daha görev bazlı olduğundan Hulk oyununa nazaran daha az kayıt noktası olduğunu belirtti.

Panel beklenenden uzun sürdü. Bittiğinde, Newsarama Lambros’tan Marvel Studios’un Activision ile halen birlikte çalıştığına ve yeni Örümcek Adam oyununun çıkacağına dair teyit aldı (Spider-Man – Web of Shadows). Newsarama ayrıca çok sevilen Marvel Ultimate Alliance a devam edilip edilmeyeceğini sordu ancak Lambros sadece dedikodular olduğunu ancak henüz kesin birşey olmadığını söyledi.

www.newsarama.com sitesindeki NYCC '08: THE IRON MAN & HULK VIDEO GAME PANEL başlıklı William Clark'ın yazını çeviren Leto




Gönderen Yunus, Çarşamba, 23 Nisan 2008 12:23, Yorumlar(0)
Yorumlar


MKPNews ©2003-2008 mkportal.it
 

MKPortal ©2003-2008 mkportal.it